Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

(NE)vysávat...

Určitě se ve Vašem životě objevili už také.... Lidé, kteří neustále mluví o sobě, kteří mají potřebu svoje problémy analyzovat do posledního puntíku,  kteří dokola dumají nad tím, co ano a co a kteří pořád něco řeší. Nejčastěji sebe a své vztahy. Samozřejmě, musíme si pomáhat, obzvlášť, pokud se na rameno přijde vybrečet někdo nám blízký, ale když už člověk poslouchá takové fňukání 7 dní v týdnu, je toho moc...

Můžu říct, že jsem hodně empatická, dokážu poslouchat, dokážu se do druhého vcítit, vím, kdy mám mlčet a kdy naopak poradit. Co neumím je říct STOP! Neumím dotyčnému, který neustále analyzuje, PROČ je pořád nezadaný a PROČ neustále naráží na ty NEPRAVÉ říct, že už toho bylo dost. Jsem moc měkká a nemám to srdce sdělit tomu, kdo se mi svěřuje, ať už toho nechá. Proč to ale nedokážu? Bojím se, že se naštve?Že si to špatně vyloží a urazí se? 
Každý jsme jiný... Někdo má prořízlou pusu a dokáže věci předkládat narovinu a naplno. Někdo zase nemá žaludek na to, razantním způsobem dát najevo, jak moc monology někoho, kdo skuhrá, vysávají. Ano vysávají energii, sílu, čas... Stojí to za to? Stojí za to opakovat pořád dokola tu mantru "všechno bude zase dobrý" a "dej tomu čas" nebo "nech tomu volný průběh"? Nevím, zda je lepší kolem sebe opatrně našlapovat a formulovat své rady fňukající osobě opatrně anebo prostě riskovat a říct to rovnou a tak, jak to prostě je a jak to vidíme my. Nechceme přece nikomu ublížit... Jenže možná tím ubližujeme sobě, když se necháme takto vyčerpávat... Když jsme neustále k dispozici, jakmile se objeví problém, jsme chápající, naslouchající, vždy ochotní pomoci... Ale přece každý máme své problémy... Ve kterých ve finále stejně zůstane každý z nás úplně sám... Tak proč se nechat vysávat a proč vysávat ostatní...?

Autor: Veronika Fojtíková | úterý 25.6.2013 9:15 | karma článku: 10,11 | přečteno: 555x
  • Další články autora

Veronika Fojtíková

Nečekáte to a najednou to přijde

Poslední můj příspěvek jsem psala o setkání s výjimečným člověkem. Hodně nad ním přemýšlím, obzvlášť po posledních dvou uplynulých dnech.

23.7.2017 v 20:06 | Karma: 12,66 | Přečteno: 277x | Diskuse| Osobní

Veronika Fojtíková

Příběh, který stojí za to dočíst (dovyslechnout)

Miluji příběhy. Vždycky jsem ve svém životě měla obrovské štěstí na lidi. Ať už jsem potkávala různé osobnosti, anebo jen někdo zajímavý byl mým sousedem, obohatilo můj život setkání s nimi natolik, že...

19.7.2017 v 19:04 | Karma: 23,37 | Přečteno: 978x | Diskuse| Osobní

Veronika Fojtíková

Únava a prázdno

Cítila se osamělá. Vedle spaly její děti a ona tak mohla konečně mít chvilku pro sebe. Neužila si ji, protože únava byla znatelná. Zavíraly se jí oči a neměla už ani špetku energie.

12.7.2017 v 20:40 | Karma: 13,16 | Přečteno: 494x | Diskuse| Osobní

Veronika Fojtíková

I oni mají dobré srdce

Můj život na vesnici pokračuje tak nějak poklidně. Dnes jsem jako v kině koukala na scénu tří chlapců. Viděla jsem je přicházet už z dálky, moc jsem si jich nevšímala.

10.7.2017 v 20:32 | Karma: 14,80 | Přečteno: 758x | Diskuse| Osobní

Veronika Fojtíková

NIC na vsi

Už jsem skoro zapomněla, jaký byl život na mateřské dovolené. Zpětně, po nástupu do zaměstnání, jsem musela přiznat, že na mateřské to bylo skvělé. Už jen kvůli tomu, že jsem si sama mohla rozvrhnout čas.

5.7.2017 v 20:16 | Karma: 17,96 | Přečteno: 771x | Diskuse| Osobní
  • Nejčtenější

Stovky amerických obrněnců se v řádu dnů nepozorovaně přemístily do Česka

2. května 2024  17:21

Několik set vozidel americké armády včetně obrněnců Bradley nebo transportérů M113 se objevilo ve...

Nahá umělkyně za zvuků techna házela před dětmi hlínou. Už to řeší policie

3. května 2024  10:10,  aktualizováno  13:43

Policie prošetřuje vystoupení, ke kterému došlo na Akademii výtvarných umění (AVU). Umělkyně a...

Podvod století za 2,4 miliardy. Ortinskému hrozí osm let a peněžitý trest 25 milionů

29. dubna 2024  6:21,  aktualizováno  13:19

Luxusní auta, zlaté cihly, diamanty a drahé nemovitosti. To vše si kupoval osmadvacetiletý Jakub...

Auto vyjelo z vozovky a srazilo tři lidi. Žena zemřela, dvě vnučky jsou zraněné

2. května 2024  16:40,  aktualizováno  3.5 12:38

Osobní auto srazilo dnes odpoledne v Čáslavicích na Třebíčsku ženu a dvě děti. Žena srážku...

Zemřel bývalý místopředseda ODS Miroslav Macek. Bylo mu 79 let

1. května 2024  12:58

Ve věku 79 let zemřel bývalý místopředseda ODS a federální vlády Miroslav Macek, bylo mu 79 let. O...

V Berlíně hoří výrobní hala firmy produkující zbraně poskytnuté Ukrajině

3. května 2024  15:44,  aktualizováno  19:02

Hasiči na jihozápadě Berlína likvidují rozsáhlý požár výrobní haly, ve které jsou uskladněny...

Šli do stanu zjistit, zda nemají nádor. Krutou odpověď jich slyšelo 170

3. května 2024  18:30

Preventivní akce Stan proti melanomu se v Praze, Brně a Ostravě zúčastnilo přes 3800 lidí. Lékaři...

Maláčová o důchodech: Nad 60 let jsou lidé bez šance. Rekvalifikují se, věří Pertold

3. května 2024  18:15

Podcast Vláda v úterý schválila návrh důchodové reformy. Počítá se zvyšováním důchodového věku nad 65 let...

Ukrajině nastává „nejtemnější hodina“. Začíná mluvit o jednání s Rusy

3. května 2024

Premium Ukrajinské armádě se stále nedaří stabilizovat situaci na frontě a nálada v Kyjevě je čím dál...

  • Počet článků 81
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 666x
Jsem (ne)obyčejná máma dvojčat, která ráda utíká do svého vysněného světa. Pryč z reality...

Seznam rubrik