Otec nebo táta?

21. 02. 2017 12:25:27
Před pár měsíci jsem popisovala scénu, kdy jsem viděla jednoho tatínka, jak se choval hnusně ke svým dětem. Strhla se veliká diskuse, při které se určití„konkrétní“ jedinci pustili i do mě.

Přičemž já situaci jen popisovala a také jsem vyjadřovala emoce, které mnou lomcovaly.

Dnes jsem byla opět svědkem jedné pár vteřinové „scény“, i když ono ani nešlo o scénu a tentokrát (díkybohu!) šlo o krásný obrázek. Jela jsem autem a kolona přede mnou zpomalila mou rychlost. Musela jsem úplně zastavit a zaposlouchala jsem se do hudby, kterou pustili v rádiu. Najednou mi pohled padl na tatínka přede mnou. Vysoký muž vedl svého cca tříletého syna, zřejmě do školky. Nevím proč, ale neskutečně mě tohle dojalo. Pohled na „obra“ a jeho „trpaslíčka“, jak se drží za ruce, ve mně vyvolal takovou vlnu něhy, až jsem tomu nemohla uvěřit. Tatínek nespěchal, ani netáhl syna za sebou jako vlající praporek, ani mu nijak nehuboval. Naopak – oba šli pomalinku, tempo přizpůsobené chlapečkovi. Povídali si. Táta se díval na svého syna, poslouchal, pak se zase podíval před sebe na chodník. Pozorovala jsem je chvilinku a musela se usmát. Nešlo udělat nic jiného, než nahodit jemný úsměv, hlavou mi proběhla myšlenka „tohle je Táta (ano, s velkým T). Najednou mě tatínek chlapečka přistihl a usmál se na mě taky. Sklonila jsem hlavu a pomalu otáčela pohled přes své rameno, abych je viděla ještě chvilku, než se kolona zase o pár metrů poposune. Tatínek otáčel hlavu taky. Kdybych měla možnost, vystoupila bych a řekla, že svou roli plní dobře :)

Načež mi v hlavě vyskočila vzpomínka na „otce“ mých dětí, kdy jsme řešili lyže pro děti. Pointa celé trapné situace, která vznikla, bylo to, že „mi lyže nepůjčí za to, jak se chovám“. Potřebovala jsem lyže pro děti, které on sám velkoryse nabízel, kdykoli je budou děti potřebovat. Potřebovaly je teď, tak jsem si o ně řekla. Jen na půjčení, ovšem. Cokoli, co děti dostanou od otce, je půjčené. Jsou to sice dárečky, ale jen půjčené. Nesmí si je vzít k nám domů, nesmí si je odnést z domu, kde žije jejich otec. V podstatě děti dostávají dárečky jen na půjčení a na hraní jen v domě. Taktéž oblečení. Oblečení, hračky, teď už i vybavení, ať už jde o lyže či cokoli dalšího bude časem potřeba. Nechtěl je půjčit „protože se k němu chovám tak a tak“. Otázka „dárečků“ se stejným způsobem řešila i v době našeho vztahu, kdy jsme ještě ani děti neměly. Když jsem byla hodná, dárek jsem si mohla nechat. Když jsem zlobila, dáreček mi byl do pár hodin odepřen.

Lyže jsme nakonec dostali, ale jen kvůli ostudě, kterou si otec stihl udělat. Nepůjčí dětem jejich lyže, aby se pomstil jejich mámě. A já najednou cítila neskutečný stud... V sobotu jsem viděla svého partnera, jak trpělivě učí děti lyžovat celé odpoledne. Neskutečné, kolik do toho vkládal energie a nadšení. On byl nadšený, děti byla nadšené. Já byla nadšená. A dojatá. A najednou jsem si říkala, že děti mají toho nejlepšího tátu na světě, byť to není biologický otec. A dnes, při pohledu na tátu, který vede svého malého syna do školky, povídá si s ním, přizpůsobí svou chůzi tomu mrněti, mi došlo, jak velký rozdíl může být mezi slovem OTEC a TÁTA. Nezáleží na tom, kdo je biologický otec. Záleží na tom, kdo těm dětem věnuje svůj čas, energii, předává jim své hodnoty, miluje je bez jakýchkoli podmínek, dává dárečky jen tak a nic neočekává. A ty dárečky nechává dětem a nebere je kdykoli děti nebo máma „zlobí“. Táta je ten, který děti miluje bez podmínek. A takového tátu přeji každému dítěti, ať už velkému či malému.

Autor: Veronika Fojtíková | úterý 21.2.2017 12:25 | karma článku: 25.77 | přečteno: 1099x

Další články blogera

Tato rubrika neobsahuje žádné články...

Další články z rubriky Osobní

Tereza Ledecká

I duše mohou plakat

Někdy potkáte někoho, bez koho už nedokážete žít..., a tak, když vás osud rozdělí a pak následně zase spojí, neváháte ani chviličku... Pro Marušku...

29.3.2024 v 11:16 | Karma článku: 0.00 | Přečteno: 68 |

Tereza Ledecká

IQ tykve ?

Jednou v Básnících se Štěpán Šafránek zeptal pana profesora, "Jak člověk pozná, že je blb?" Pamatujete, co mu na to odpověděl? "Chytrej člověk to nepozná nikdy, a blbci je to jedno!" Tak vám přeju, ať nikdy nedojdete poznání...

28.3.2024 v 14:15 | Karma článku: 13.66 | Přečteno: 249 |

Lucie Svobodová

Magor

Přátelé, širší rodina - každý reagoval na mé členství odlišně. Někteří na mě neustále křičeli, že jsem magor. Jiní si to pravděpodobně také mysleli, ale rozhodli se nechat si to pro sebe.

28.3.2024 v 8:59 | Karma článku: 13.69 | Přečteno: 1498 | Diskuse

Vlastík Fürst

Pravopis máš hrozný, ale piš dál!

Jaké máte vzpomínky na svá školní léta? Měli jste také svého oblíbeného učitele - učitelku? Nebo jste dokonce byli platonicky zamilovaní do vaší kantorky - kantora?

27.3.2024 v 14:30 | Karma článku: 22.66 | Přečteno: 474 | Diskuse

Tereza Ledecká

Sněžkolezkyně

My Češi jsme pověstní svými nákupními výpravami do Polska, ale věřte, že na dně Lomniczky nic nekoupíte, a ještě za to draze zaplatíte

20.3.2024 v 23:29 | Karma článku: 10.93 | Přečteno: 297 |
Počet článků 81 Celková karma 0.00 Průměrná čtenost 663

Jsem (ne)obyčejná máma dvojčat, která ráda utíká do svého vysněného světa. Pryč z reality...

Smoljak nechtěl Sobotu v Jáchymovi. Zničil jsi nám film, řekl mu

Příběh naivního vesnického mladíka Františka, který získá v Praze díky kondiciogramu nejen pracovní místo, ale i...

Rejžo, jdu do naha! Balzerová vzpomínala na nahou scénu v Zlatých úhořích

Eliška Balzerová (74) v 7 pádech Honzy Dědka přiznala, že dodnes neví, ve který den se narodila. Kromě toho, že...

Pliveme vám do piva. Centrum Málagy zaplavily nenávistné vzkazy turistům

Mezi turisticky oblíbené destinace se dlouhá léta řadí i španělská Málaga. Přístavní město na jihu země láká na...

Velikonoce 2024: Na Velký pátek bude otevřeno, v pondělí obchody zavřou

Otevírací doba v obchodech se řídí zákonem, který nařizuje, že obchody s plochou nad 200 čtverečních metrů musí mít...

Kam pro filmy bez Ulož.to? Přinášíme další várku streamovacích služeb do TV

S vhodnou aplikací na vás mohou v televizoru na stisk tlačítka čekat tisíce filmů, seriálů nebo divadelních...