Veronika Fojtíková

Jsem (ne)obyčejná máma dvojčat, která ráda utíká do svého vysněného světa. Pryč z reality...
  • Počet článků 81
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 666x

Seznam rubrik

Veronika Fojtíková

Optimismus vs. pesimismus

Kdysi jsem o sobě přesvědčeně tvrdila, že jsem rozený optimista a snílek. Vždy jsem měla vizi a sny, o kterých jsem byla přesvědčená, za které jsem bojovala, a kterých jsem se držela v horších časech.

10.12.2013 v 12:05 | Karma: 9,81 | Přečteno: 595x | Diskuse| Osobní

Veronika Fojtíková

Proč už si nepovídáme...?

Zeptala jsem se, jestli o mě ještě ve svém životě stojí... Jestli nezačneme znova... Tohle rozhodnutí ve mně uzrávalo skoro 3 roky... Rozhodnutí udělat za minulostí tlustou čáru a jít dál. Odpustit, zapomenout, dát novou šanci. Protože... Chybí mi... Naše nekonečné rozhovory o všem a o ničem. Naše škádlení, postrkování, naše filozofické debaty o životě, lásce, pocitech. Proseděli jsme na střeše neskutečně mnoho hodin a dokázali si povídat. Pak jsme si ještě SMSkovali... A psali emaily... A mluvili a mluvili...

12.7.2013 v 13:46 | Karma: 16,21 | Přečteno: 1000x | Diskuse| Osobní

Veronika Fojtíková

Změna

Když si otevřeme jakýkoli web zabývající se tématem psychologie, vyskočí na nás nesčetné množství článků o tom, jak se změnit. Jsou tam tisíce a tisíce návodů na to, jak se z netrpělivého člověka může stát člověk trpělivý, jak se ze zákeřného člověka může stát lidumil, jak se změnit z introverta na extroverta, jak se z uzavřeného člověka může stát někdo, kdo začne mluvit o sobě, svých pocitech. Jenomže ruku na srdce - opravdu se někdo dokáže změnit natolik, aby začal jinak přemýšlet, jinak se chovat, jinak jednat? Tohle je otázka, nad kterou není marné se zamyslet. Jistě, jde změnit přístup k životu, lze začít vidět všechno místo černě o něco růžověji, lze se začít více usmívat a každé ráno před zrcadlem si opakovat mantru "dnes bude krásný den". Těžší už pak je tomu uvěřit, prostě to vsugerovat své hlavě, svému mozku natolik, aby to dokázal zpracovat a řídit se tím po celý den.

13.4.2013 v 8:30 | Karma: 8,34 | Přečteno: 345x | Diskuse| Ostatní

Veronika Fojtíková

Odpuštění

Necloumejte klikou u dveří, které jsou již zavřené... Po přečtení této věty mi došlo, že nemá smysl se vracet do minulosti, k lidem, kteří nás opustili, kteří nám ublížili, pro které jsme kdysi byli důležití a kterým jsme dnes lhostejní. Odpustit tomu, kdo nám ublížil, přestat se trápit nad "co by bylo, kdyby...", to dá opravdu zabrat a ne každý tohle umí a tohoto docílí. Nač se trápit něčím, co už dnes neovlivníme, proč neustále myslet na člověka, který pro nás dříve tolik znamenal a dnes mu nestojíme ani za obyčejné "Jak se máš?" Lehce se říká "odpustím mu a pokusím se ho dostat ze svého srdce, své hlavy, své duše..."

6.4.2013 v 9:15 | Karma: 34,27 | Přečteno: 4566x | Diskuse| Ostatní