Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Nečekáte to a najednou to přijde

Poslední můj příspěvek jsem psala o setkání s výjimečným člověkem. Hodně nad ním přemýšlím, obzvlášť po posledních dvou uplynulých dnech. 

Setkání s panem "výjimečným" bylo tak zvláštní, až bych si troufla říct, že jsme se sešli z nějakého důvodu. Tak trošku v tom hledám "vyšší záměr", vzhledem k tomu, že kdykoli jsem "náhodou" (ne, náhody neexistují, věřte mi!) někoho potkala, vyšla z toho jakási lekce pro mě. Možná i pro ty druhé.  

Náš rozhovor začínal mou otázkou, jaká je voda. Následovala jeho odpověď a jeho konstatování, že:

"Zítra jedu do nemocnice, tak jsem si ještě přišel užít sluníčko."

Kdybych věděla, že skončím v nemocnici druhý den taky, odpověděla bych:

"Tak to se tam sejdeme..."

Děti mě opouští s tím, že se uvidíme za týden. Těším se na trochu odpočinku a klid. Bez těch věčných hádek mezi dvojčaty, bez rozsuzování kdo/co/kde/jak/první-druhý provedl. Potřebuju hlavně v klidu přestěhovat zbývajícího půlku podnájmu v Brně do celého bytu v Plumlově. Pracovat s dětmi za zadkem není zrovna nejlepší. 

Zvládám všechno, co je potřeba a dokonce i něco navíc. Přijíždí manžel ze zahraničí a těšíme se na společnou krátkou dovolenou. Náš první společný oběd, při kterém nás vyruší telefonát... 

"Malá je v nemocnici, vypadá to na lehký otřes mozku..."

Myslela jsem, že mě raní mrtvice. Samozřejmě odjíždíme do nemocnice. Při pohledu na bezmocnou dceru se mi zastavuje na chvíli srdce. Už v 5 letech si dvojčata hrají na mistry světa a samostatné jedince, ale pak když dojde k něčemu vážnějšímu, uvědomím si, že jsou to stále miminka, která potřebují mámu. A budou ji potřebovat, i když by děti ležely v nemocnici s jakýmkoliv úrazem třebas už ve svých 15 letech. Při pohledu na mé dítě s límcem na krku mi dochází, jak je ten život nepředvídatelný. Jak si s námi hraje, dává nám lekce. Jak nás zastavuje v pravý čas. Ukazuje správný směr. Říkáte si, život je dlouhý, nic se neděje. Ale pak přijde facka, která nás z tohoto názoru a přesvědčení vyvede během vteřiny. 

Dnes už jsme z nemocnice doma a mně běží hlavou, jak je všechno pomíjivé. Dnes máte, zítra mít nemusíte. Hodněkrát si nevážíme toho nejdůležitějšího - zdraví. Nám se to přece nemůže stát, nás se to netýká. Ale týká... Všech se to týká. Osud si nevybírá dobré a horší. 

Mysleme na své zdraví. Na zdraví svých nejbližších. Říkejme víc "miluju tě". Ptejme se víc "jak se máš?". Volejme častěji svým rodičům a zajímejme se o ně. Pozorujte více své děti a hrajte si s nimi. Starejme se také o sebe, o své potřeby. Je to důležité. Všechno z toho je důležité.

Autor: Veronika Fojtíková | neděle 23.7.2017 20:06 | karma článku: 12,66 | přečteno: 277x
  • Další články autora

Veronika Fojtíková

Příběh, který stojí za to dočíst (dovyslechnout)

Miluji příběhy. Vždycky jsem ve svém životě měla obrovské štěstí na lidi. Ať už jsem potkávala různé osobnosti, anebo jen někdo zajímavý byl mým sousedem, obohatilo můj život setkání s nimi natolik, že...

19.7.2017 v 19:04 | Karma: 23,37 | Přečteno: 978x | Diskuse| Osobní

Veronika Fojtíková

Únava a prázdno

Cítila se osamělá. Vedle spaly její děti a ona tak mohla konečně mít chvilku pro sebe. Neužila si ji, protože únava byla znatelná. Zavíraly se jí oči a neměla už ani špetku energie.

12.7.2017 v 20:40 | Karma: 13,16 | Přečteno: 494x | Diskuse| Osobní

Veronika Fojtíková

I oni mají dobré srdce

Můj život na vesnici pokračuje tak nějak poklidně. Dnes jsem jako v kině koukala na scénu tří chlapců. Viděla jsem je přicházet už z dálky, moc jsem si jich nevšímala.

10.7.2017 v 20:32 | Karma: 14,80 | Přečteno: 758x | Diskuse| Osobní

Veronika Fojtíková

NIC na vsi

Už jsem skoro zapomněla, jaký byl život na mateřské dovolené. Zpětně, po nástupu do zaměstnání, jsem musela přiznat, že na mateřské to bylo skvělé. Už jen kvůli tomu, že jsem si sama mohla rozvrhnout čas.

5.7.2017 v 20:16 | Karma: 17,96 | Přečteno: 771x | Diskuse| Osobní

Veronika Fojtíková

Nejlepší rozhodnutí v životě

Tak je ze mě po 14 letech opět vesničanka. Utíkala jsem z vesnice v době, kdy jsem si myslela, jak je nudná a nezáživná.

2.7.2017 v 18:14 | Karma: 21,56 | Přečteno: 938x | Diskuse| Osobní
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Nenávist vůči Ukrajincům, segregace Romů. Amnesty International kritizuje Česko

24. dubna 2024  2:28

Ukrajinští uprchlíci se loni v Česku potýkali s nenávistnými projevy a diskriminací, pokračovala...

Místo do šrotu do opravny. Směrnice EU prodlouží záruku a zakážou „kazítka“

24. dubna 2024

Premium Do budoucna by měla být oprava rozbitých a porouchaných domácích spotřebičů jednodušší. A stejně...

Ignorovat, nebo demaskovat? Německá média řeší, jak informovat o AfD

24. dubna 2024

Premium Je to teď horké téma. Německá mainstreamová média stojí před volbou, nakolik a jakým způsobem...

Šibal z Prahy podmázl průvodčího, s Lorenovou v negližé předběhl konkurenci

24. dubna 2024

Seriál Byla teprve na začátku kariéry, ale fotografové na ni už stáli fronty. Snímek mladičké Sophie...

  • Počet článků 81
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 666x
Jsem (ne)obyčejná máma dvojčat, která ráda utíká do svého vysněného světa. Pryč z reality...

Seznam rubrik